Köpevillkor
Företagsinfo:
BioSil Nordic v/Fred Hamelten AS
Adress: Haxthausens gate 2B, 0263 OSLO
Telefon: 21 64 54 47
Org.nr. NO 999 643 388 MVA
Kundservice:
Du når kundservice på telefon +47 21 64 54 47 vardagar kl. 10.00–18.00. 10.00-18.00.
Du kan även använda vårt kontaktformulär eller mejla till bestilling@hamelten.no. Kontakta kundservice för information om våra rutiner gällande klagomål och ersättning i samband med reklamation och/eller ånger- och returrätt.
Leveranstid:
Normal leveranstid är 5 arbetsdagar. Vi skickar varorna så att du får dem direkt till din brevlåda och du som kund måste se till att din brevlåda har plats för försändelsen och är i gott skick så att du kan ta emot produkten.
Faktura/betalning
Alla beställningar betalas via Nets eller Vipps. Du bestämmer själv om du betalar omedelbart eller om du vill delbetala.
Retur
Om fel vara har skickats går den att byta utan kostnad. Retur av felbeställda varor måste göras inom 5 dagar efter det att du har mottagit varan.
Byte
Byten och retur görs aldrig eftersom BioSil är ett kosttillskott och räknas som mat.
Varuinformation
Biosil.no gör hela tiden sitt bästa för att ge dig korrekt produktinformation. BioSil.no tar trots det förbehåll för eventuell felaktig produktinformation.
Abonnemangsvillkor
BioSil.no selger BioSil på løpende abonnementsbasis i henhold til din valgte leveringsfrekvens, uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid. Abonnementet kan sies opp når du måtte ønske, men må sies opp innen endringsfristen som du finner på fakturaene. Sier du opp abonnementet etter denne fristen, forplikter du deg til å motta og betale for leveringen som allerede er sendt ut. Disse betingelsene gjelder for alt salg av produkter fra www.biosil.no.
Tillsammans med din beställning utgör villkoren, bekräftade genom orderbekräftelsen, det samlade avtalsunderlaget för köpet.
För att vi ska kunna ge dig bästa service när du tar kontakt med oss, kommer all information beträffande din kundrelation hos oss att lagras i vår databas.
Åldersgräns
Du måste vara minst 18 år för att kunna skapa ett abonnemang på BioSil.
Leveranstid
Normal leveranstid är 5 arbetsdagar. Vi skickar varorna så att du får dem direkt till din brevlåda och du som kund måste se till att din brevlåda har plats för försändelsen och är i gott skick så att du kan ta emot produkten.
Priser
Våra priser är i norska kronor och inkluderar moms på 15 %.
Porto- och expeditionsavgift
Porto- och expeditionsavgift tillkommer för varje försändelse i enlighet med gällande priser.
Betalning
Betalning sker via faktura som medföljer försändelserna. Du har 14 dagars betalningsfrist. Om betalningen inte erläggs i tid, kommer de vid varje tillfälle fastställda dröjsmålsräntorna och avgifterna att debiteras. Vi har äganderättsförbehåll i de levererade produkterna tills dess att betalning inklusive räntor och avgifter har erlagts i sin helhet.
Ånger- och returrätt
Du är skyddad av lagen om ångerrätt och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dag du mottar varan i din första försändelse. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet för oöppnad produkt och returnera varan. För att du ska kunna utnyttja ångerrätten måste produkten återbördas till oss i samma skick som du mottog den – oöppnad och med förseglingen intakt. Om varans värde har reducerats mer än vad som kan anses nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion måste du stå för värdeförlusten. Vid användning av ångerrätten måste du stå för returkostnaden. Närmare information om hur du använder dig av ångerrätten framgår av ångerrättformuläret som medföljde i förstagångsbeställningen.
Följande varor i abonnemangsavtalet är identiskt med den första varan. Ingen ånger- och returrätt gäller på de varor du mottar efter den första försändelsen. Om du inte vill ha fler försändelser måste du avbeställa före angiven frist på senaste fakturan (se datum på fakturans framsida). Om fristen för ändring har passerats betyder det att nästa försändelse i abonnemanget redan har skickats från oss och ändringen kommer då att träda i kraft vid nästa försändelse.
Försändelser som returneras via postförskott kommer inte att avhämtas.
Reklamation
Vid alla defekter på/brister hos varan ges full reklamationsrätt i enlighet med gällande lagstiftning. Reklamationsrätten är begränsad till varans hållbarhetsdatum som anges på emballagen förutsatt att produkten har lagrats korrekt. Under alla omständigheter är köparen skyldig att reklamera varan inom rimlig tid efter det att defekten/bristen har upptäckts. Vid reklamation, fel och brister står vi för eventuella fraktavgifter. Om du vill använda dig av reklamationsrätten eller har frågor om reklamation, måste du kontakta kundservice.
Ändra abonnemang
Du kan när som helst logga in på din sida/din profil för att ändra ditt abonnemang. Du kan förskjuta/flytta på leverans eller ändra till en annan variant.
Obs! För abonnemangsförsändelser som returneras till oss utan vårt godkännande oss utgår en expeditionsavgift på 250,00 kr för att täcka våra kostnader. Väljer du att ta emot försändelsen efter en felaktig retur kommer en portoavgift på 69,00 kr att debiteras, i tillägg till ursprungligt fakturabelopp.
Uppsägning
Du kan när som helst säga upp ditt abonnemang av BioSil. Om uppsägning sker efter utskick av en försändelse träder uppsägningen i kraft så att utskicket av följande försändelse inte effektueras. Du kan säga upp ditt abonnemang genom att logga in på ”din sida” och trycka på knappen ”Avsluta abonnemang”. Du måste informera oss per telefon eller e-post om du vill ändra eller avsluta abonnemanget före ändringsdatum som anges i varje faktura eller ordersedel.
Prisregleringar
Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar under pågående abonnemangsperiod.
Integritet
Fred Hamelten AS är ansvarig för de personuppgifter som du som kund tillhandahåller till oss. Denna information används för att ge dig bästa möjliga service och för att ge dig bra erbjudanden från oss. Vi sprider inte dina uppgifter till någon utanför vårt företag. Personuppgifter kan användas så länge som du är aktiv kund hos oss, även efter avslutad kundrelation. De sparas tills dess du själv raderar uppgifterna eller begär att de raderas.
Kontaktinformationen är post@biosil.no.
Ändring i kundrelation
Eventuella ändringar i kundens relation som är av betydelse för uppfyllande av avtalets förpliktelser, däribland adressändringar (adress, post, e-post och telefonnummer), ska omgående meddelas till Fred Hamelten AS.